Fripladstilskud (kun privatskolen)

Fordelingssekretariatet er en selvejende institution, som bl.a. fordeler tilskud til friskoler og private grundskoler – herunder FRIPLADSTILSKUD.

Der vil hvert år blive foretaget en ny beregning af forældrenes tilskudsbehov. Fripladstilskuddet vil efter Fordelingssekretariatets fordelingsnøgle, blive fordelt til den enkelte skole på baggrund af forældrenes indkomstgrundlag for kalenderåret forud for det kalenderår, hvori skoleåret begynder. For det kommende skoleår 2023/2024, vil det være indkomstgrundlaget for 2022.

Ansøgning:

For at komme i betragtning til fripladstilskud, skal I forældre:

• Opfylde kravene til indtægtsgrundlag jf. fordelingsnøglen

• Ansøge om fripladstilskud for skoleåret 2023/2024 (der skal ansøges hvert år)

Ansøgningsskemaet finder I nederst på siden. Dette printes ud, udfyldes og underskrives, og sendes til skolen, enten pr. post eller elektronisk, ved at scanne og maile skemaet til tpoe@remove-this.tpoe.remove-this.dk. Husk at give Fordelingssekretariatet tilladelse til at indhente indkomstoplysninger.

ANSØGNINGSFRISTEN ER MANDAG DEN 14. AUGUST 2023.

Vi sender en bekræftelse på, at vi har modtaget din/jeres ansøgning om fripladstilskud. Har du/I sendt en ansøgning til os, men ikke fået en bekræftelse, skal du/I kontakte os.

Når skolen har modtaget ansøgningsskemaet, bliver det indberettet til Fordelingssekretariatet. Midt i september ”lukker” de for yderligere ansøgninger, og herefter gør de op hvor mange forældre på hele landets friskoler og private grundskoler, der gerne vil have del i puljen til fripladstilskud.

Omkring december / januar måned, udbetaler Fordelingssekretariatet Fripladstilskud til de respektive skoler, til de forældre der er berettiget, med en specifikation af fripladstilskuddet på hver enkelt ansøger.

Det bevilgede fripladstilskud bliver lagt på skolepengene for den næstkommende rate, og bliver således fordel ud over de resterende rater i skoleåret. Hvis der eksempelvis er 5 rater tilbage af skoleåret, vil fripladstilskuddet blive fordelt med 1/5 på hver enkelt rate.