Værdigrundlag

Skolen er præget af en fri kristen grundholdning med fundament i Baptistkirken i Danmark, hvilket bl.a. betyder, at eleverne møder lærere med værdier og holdninger til livet og mennesker. Vi vil udfordre dem med respekt for det, de er, og det de vil med deres liv.

Det betyder også, at vi lægger vægt på et godt og positivt miljø, hvor der ikke er mobning, og hvor der er frihed til at udfordre og afprøve sig selv og sine holdninger.

Vi lægger lige stor vægt på elevernes personlige og faglige udvikling

Faglighed, social kompetence og personlighed er nøgleord for os:

- Vi vil, at vore elever lærer så meget som muligt, så de er velkvalificerede til uddannelse og arbejde.

- Vi vil, at vore elever lærer at tage ansvar for sig selv og for andre, at de udvikler selvværd og omsorg.

- Vi vil, at eleverne udvikler deres personlighed til engagement og valg af egne livsværdier.